Agresywny NS Bikes Snabb T2 2016
Podjazd, kręta ścieżka, banda, długi przelot, trochę kamieni, banda, kolejny przelot, długa prosta no i znowu podjazd - taka jazda to esencja kolarstwa górskiego. Niektórzy nazywają to Enduro choć to pojęcie nie jest do końca precyzyjne. Wyspecjalizowane rowery do Enduro projektowane są tak by odgrywały rolę zjazdówki, którą można też podjechać pod górę. Najważniejszą cechą takiego roweru jest to by na mierzonych przejazdach w dół były jak najszybszy. Nie wszyscy jednak ścigają się w zawodach, więc potrzebują sprzętu, który ma szerszy zakres zastosowań. Takim rowerem jest właśnie Snabb T.
Piotr Jurczak - Fot.: Paweł Jurczak www.highstory.pl
Rower Snabb T2 wyposażony jest w mocny widelec o skoku 150mm, natomiast rama ma skok 140mm - czyli o 20mm mniej niż typowy rower Enduro. Ten agresywny ścieżkowiec to idealna propozycja dla osób, które lubią szybko podjeżdżać, a jednocześnie chcą dynamicznie zjeżdżać nie martwiąc się o sprzęt przy lądowaniu dużych uskoków czy przelotów. Właśnie to należy podkreślić: Snabb T nie jest rachitycznym rowerem turystycznym. Zresztą tego można było się spodziewać od firmy, która specjalizuje się w sprzęcie do ekstremalnych zastosowań. Snabb T to po prostu mniejszy (ale nie słabszy) brat Snabb E, i w porównaniu z typowym rowerem Enduro będzie bardziej żwawy, skrętny i skoczny, a na fragmentach tras które wymagają pedałowania będzie dawał więcej frajdy z jazdy.
Fot.: Piotr Jurczak
W ramie modelu 2016 zastosowano specjalne łożyska MAX które gwarantują wydłużony okres bezobsługowego działania. Dodatkowo dodane zostały łożyska w górnym mocowaniu dampera, co przekłada się na płynniejszą pracę zawieszenia.
Fot.: Piotr Jurczak
Kokpit roweru to połączenie topowych komponentów NS Bikes. Nowy mostek Quantum Lite to wytrzymała konstrukcja z obrabianego CNC aluminium 6061-T6 o wadze ~133g. Znana wszystkim kierownica Terra o długości 762mm zapewnia odpowiednią sterowność. Pomimo bardzo krótkiego mostka, pozycja na rowerze jest mocno wyciągnięta ze względu na bardzo długi przedni trójkąt - co jest zgodne z najnowszymi trendami.
Fot.: Piotr Jurczak
Fot.: Piotr Jurczak
Koła 27.5" zostały zaplecione na piastach NS Bikes Rotary w standardach 15mm przód i 12/142mm tył, które toczą się na duże łożyskach maszynowych. Kombinacja Opon Schwalbe Racing Ralph z tyłu i Nobby Nic z przodu daje dużą przyczepność na zjazdach i niskie opory toczenia na podjazdach.
Fot.: Piotr Jurczak
W rowerze zastosowano napęd 1x10 z ponadwymiarową zębatka Octane One 42T. To rozwiązanie daje całkowicie wystarczający zakres przełożeń w każdych warunkach, a jednocześnie zapewnia prostotę użytkowania oraz pewność że łańcuch nie spadnie. Zresztą wszystkie ramy Snabb mają kinematykę projektowaną z myślą o nowoczesnych napędach z jedną zębatka z przodu.
Fot.: Piotr Jurczak
Fot.: Piotr Jurczak
Uzupełnieniem komponentów jest lekkie siodełko Octane One Rocket DH z prętami Cro-mo o wadze ~205g.
Fot.: Piotr Jurczak
Piotr Jurczak - Fot.: Paweł Jurczak www.highstory.pl
Fot.: Piotr Jurczak |
Specyfikacja:
Cena: 10 999zł
|
Piotr Jurczak - Fot.: Paweł Jurczak www.highstory.pl