NS Bikes Fuzz - Ewolucja modelu

2019-02-06


NS Bikes Fuzz zajmuje szczególne miejsce w naszej historii. To był pierwszy, prawdziwy rower zjazdowy i bardzo ciężko pracowaliśmy nad tym, aby jego debiut okazał się sukcesem. Włożyliśmy w to naprawdę sporo pracy! Naszym założeniem było stworzenie szybkiej, skocznej i niezawodnej maszyny!

Fuzz odwiedził już takie zawody jak Red Bull Rampage i osiągnął niezłe czasy w najważniejszych, międzynarodowych zawodach DH. Platforma istnieje od 2013 roku i w tym czasie ewoluowała od kół 26" do 27.5" z kilkoma zmianami w geometrii.



Sam Pilgrim na prototypie Fuzz w trakcie Red Bull Rampage 2013 - 26"



Szymon Godziek 5 lat później. Customowa geometria dla kół 26" w ramie 27.5"
Zdjęcie: Bartek Woliński / Red Bull Content Pool


Dwa lata temu rozpoczęliśmy pracę nad nową wersją tego roweru przy ścisłej współpracy z naszym teamem Factory DH. Najoczywistszą zmianą było dostosowanie ramy pod duże koła 29". Nasi zawodnicy byli bardzo entuzjastycznie nastawieni do tej koncepcji, więc prace ruszyły od razu.


Pierwsza koncepcja zmiany geometrii


Wszyscy zaangażowani w nowy projekt oczekiwali czegoś więcej niż Fuzz na większych kołach. Dużo było do zrobienia, aby rower stał się jeszcze szybszym. Hardcore'owa jazda jest bardzo głęboko zakorzeniona w naszym DNA, co wpłynęło na konstrukcję zawieszenia 27.5" - duża progresja, prawie niemożliwa do dobicia. Idealna opcja dla długich skoków i wielkich dropów.


Fuzz był bardzo wszechstronną maszyną, co musiało się zmienić. Nasz team, na podstawie testów modelu 27.5", stwierdził, że zawieszenie musi bardziej pracować i dawać więcej wsparcia w środkowym zakresie skoku. Dlatego naszym głównym celem było zmniejszenie progresji. Oryginalnie Fuzz projektowany był bardziej pod kątem bikeparkowego pogromcy niż typowego racera, dlatego wcześniej ta progresja była mile widziana.


Porównanie pracy zawieszenia 27.5" vs 29"


Nowa kinematyka zaowocowała bardziej zgodną i przewidywalną pracą w połowie skoku, wykorzystując również jego większą część. Zawieszenie dodatkowo usztywnia się w trakcie pedałowania, dzięki czemu zawodnik wytraca mniej energii. Udało nam się to osiągnąć dzięki nowemu, jednoczęściowemu rockerowi, który jest tez znacznie sztywniejszy od jego wcześniejszej, dwuczęściowej wersji.

Z modelu 27.5" zachowaliśmy customowe miski sterów, które pozwalają regulować reach w zakresie 3 pozycji: -8mm, 0, +8mm.



Pierwsze jazdy na testowej platformie potwierdziły nasze założenia. Koła 29" jechały dużo szybciej na każdej trasie, może za wyjątkiem tych bardzo krętych, ale to też nam się udało poprawić dzięki obniżeniu BB o 11mm.

Pierwszy sampel R&D Fuzz 29er


Wszyscy zawodnicy teamu NS Factory DH zakochali się w nowej platformie. Ich wybór na rok 2018 był oczywisty.



Zdjęcia: Sebastian Sternemann


Fuzz 29er był jednym z pierwszych rowerów na dużych kołach w trakcie Mistrzostw Świata w DH, co nas bardzo cieszy. W tym roku nowy model trafia po raz pierwszy do sklepów na całym świecie. Rower jest wyposażony w amortyzator Fox Factory 49 Float Grip 2 i damper Fox Performance Elite DHX2. Koła zostały zbudowane na obręczach Enigma Rock 29", które zostały specjalnie zaprojektowane do bardziej hardcore'owego użytku.







Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel