RONDO RATT - Nowy rower (all)road, który wyprzedza swoją Epokę!
RONDO RATT to rower, który powstał z połączenia szybkości klasycznych rowerów szosowych z zadziornym charakterem dwukołowców gravelowych. Nowa maszyna spodoba się każdemu riderowi, któremu zależy na wszechstronnym, ale bardzo sportowym rowerze nadającym się do jazdy w najróżniejszym terenie. Pełna kontrola i maksimum frajdy z jazdy - to właśnie nowy RATT!
Bardziej odpowiada Ci rower szosowy czy gravel? Teraz nie musisz wybierać i szukać kompromisów. Zamiast ograniczać się do sportowej jazdy po asfalcie, lub katowania na ścieżkach na masywnym rowerze, możesz postawić na sprawdzone rozwiązanie, które połączy pożądane cechy w spójną i niewiarygodnie piękną całość! Szybkość i wszechstronność to dwa słowa, które najlepiej opisują nowe rowery RONDO z kategorii all-road.
Ta sama prędkość, przy szerszych oponach - czy to możliwe?
Tak. Dzięki olbrzymiemu doświadczeniu inżynierów RONDO, w tym sezonie doszło do prawdziwej rewolucji. Z połączenia roweru gravelowego i sportowej szosówki powstał zupełnie nowy model RATT, który łączy najlepsze cechy obu odmian kolarstwa. Połączenie nowatorskiej geometrii karbonowej ramy z szerokimi oponami w rozmiarze 650b przełożyło się na nadspodziewanie dobre osiągi roweru. Większa powierzchnia styku koła zapewniła lepszą przyczepność i stabilność. Opory przy toczeniu zostały zminimalizowane do granic możliwości, dzięki czemu prędkości osiągane przez rowerzystów korzystających z RATT’a, wskoczyły na zupełnie nowy poziom. Specjalnie zaprojektowany widelec z customowym offsetem przełożył się na bardziej stromy kąt główki, który w połączeniu z nowymi oponami, zapewnia maksymalny komfort w trakcie pokonywania kolejnych kilometrów. To idealny wybór dla wszystkich rowerzystów o sportowym zacięciu, którzy cenią sobie klasyczną szosową pozycję i maksymalnie efektywny przekaz mocy zarówno na stromych podjazdach, jak i technicznych zjazdach. Dodatkowy system Rondo TwinTip umożliwia bardzo płynną i szybką zmianę geometrii ze sportowej na “cywilną” dzięki czemu w trudnych warunkach rower wybacza więcej błędów i jest bardziej stabilny. Taka modyfikacja jest możliwa nawet w trakcie treningu, ponieważ cały proces zajmuje wprawionemu rowerzyście nie więcej niż 5 minut…
Sztywna “zawieszona” rama
Na ostateczny komfort jazdy przekłada się jednak znacznie więcej niż same opony. Nowa rama, na której zbudowany jest RATT została stworzony z myślą o maksymalnej wygodzie. Rozmieszczenie zróżnicowanych struktur wykonanych z włókna węglowego w najbardziej charakterystycznych częściach ramy wpłynęły na stworzenie tak zwanych “stref pasywnego zawieszenia”, które amortyzują i tłumią drobne drgania i nierówności. 3 “elastyczne” strefy znajdują się przy haku, dolnej części rury podsiodłowej i tylnej części górnej rury, a cała reszta roweru jest maksymalnie sztywna - zgodnie z założeniami.
Ponieważ konstruktorom RONDO zależało na tym, by rower był w 100% wszechstronny i uniwersalny, nowy RATT został wyposażony w mocowanie przedniej przerzutki, dzięki któremu każdy rider może się pokusić o zamontowanie grupy napędowej z dwoma zębatkami z przodu!
RATT jest dostępny w dwóch wariantach CF1 i CF2. Komponenty, na których zbudowane są rowery tylko podkreślają wszechstronność maszyn RONDO i dodają im sportowego “pazura”. CF1 jest wyposażony w grupę Shimano GRX RX800, koła RONDO X HUNT 650B i opony Vittoria Terreno Zero o szerokości 47 mm. CF2 jest wyposażony w grupę osprzętu Shimano GRX RX400 i koła Rondo Lit. Na sezon 2023 planowana jest rozbudowa nowej rodziny RATT o kolejne modele!
RATT CF1:
- Rama: RATT FLY CARBON
- Widelec: RATT TWIN TIP
- Kierownica: EASTON EC70SL 400MM(S), 420MM(M,L), 440MM(XL)
- Gripy: VELO COMFORT TAPE
- Mostek: RONDO CNC 90MM(S,M), 110MM(L,XL)
- Stery: UPPER STACK: IS 52 / 28,6 LOWER STACK: IS 52 / 40 SHIS
- Siodło: SELLE SAN MARCO SHORTFIT
- Sztyca: RONDO CARBON 350 X 27.2
- Hamulce: SHIMANO BR-RX810
- Tarcze: SHIMANO SMRT800 160MM/160MM
- Manetki: SHIMANO GRX ST-RX810
- Korba: SHIMANO GRX FC-RX8102 48/31
- Suport: EVO 386 with HTII adapter
- Przerzutka przednia: SHIMANO GRX
- Przerzutka tylna: SHIMANO GRX RD-RX810
- Kaseta: SUNRACE CSRX1 EAU 11-32 11 SPEED
- Łańcuch: Shimano HG701
- Piasty: RONDO X HUNT STRAIGHT PULL
- Obręcze: RONDO X HUNT GRAVEL X-WIDE ALUMINIUM
- Oś przednia: 100/12mm/thread 1.5
- Oś tylna: 142/12mm/thread 1.75
- Opony: VITTORIA TERREBO ZERO 650B X 47
Cena: 17 999zł
RATT CF2:
- Rama: RATT FLY CARBON
- Widelec: RATT TWIN TIP
- Rozmiary: S, M, L, XL
- Kierownica: RONDO FLARE 420MM(S), 440MM(M,L), 460MM(XL)
- Gripy: VELO COMFORT TAPE
- Mostek: RONDO CNC 90MM(S,M), 110MM(L,XL)
- Stery: UPPER STACK: IS 52 / 28,6 LOWER STACK: IS 52 / 40 SHIS
- Siodło: SELLE SAN MARCO SHORTFIT
- Sztyca: RONDO 350 X 27.2
- Hamulce: SHIMANO BR-RX410
- Tarcze: SHIMANO SMRT56 160MM/160MM
- Manetki: SHIMANO GRX ST-RX400
- Korba: SHIMANO GRX FC-RX600 46/30
- Suport: EVO 386 with HTII adapter
- Przerzutka przednia: SHIMANO GRX
- Przerzutka tylna: SHIMANO GRX RD-RX400
- Kaseta: SUNRACE CSR0 TAU 11-32 10 SPEED
- Łańcuch: Shimano HG500
- Piasty: RONDO SUPERLIGHT SEALED BEARINGS
- Obręcze: RONDO LIT RIM 584-23
- Oś przednia: 100/12mm/thread 1.5
- Oś tylna: 142/12mm/thread 1.75
- Opony: VITTORIA TERREBO ZERO 650B X 47
Cena: 14 999zł