[Bike check] NS Bikes Snabb LTD Custom

2015-08-26

Rowery NS Bikes Snabb z miesiąca na miesiąc cieszą się coraz większą popularnością, również wśród naszych pracowników. Jeden z członków naszej ekipy postanowił złożyć rower zbudowany na ramie Enduro o freeridowym charakterze. W dzisiejszy czasach, gdzie części cechują się mniejszą wagą i wyższą wytrzymałością, można zbudować naprawdę ciekawą i uniwersalną maszynę.

 

 

Sercem roweru jest rama w wersji Enduro 163mm wraz z damperem Monarch RT3 Debonair (montowanym seryjnie), która pracuje na zawieszeniu opartym o ogniwo horsta. Dzięki temu, model ten jest idealną pozycją dla miłośników długich dystansów, podjazdów oraz wielkich lotów. Kąty ramy zostały dobrane z najnowszymi trendami na rynku MTB. Długi przód oraz krótki chainstay gwarantują dużą stabilność roweru oraz zwrotność w ciasnych miejscach.

 

 

 

  Do ramy został zamontowany amortyzator Marzocchi 350R o skoku 160mm od firmy Gregorio, dystrybutora włoskiej marki. Dzięki niskiej wadze (2250g) daje możliwość zbudowania lekkiego i zgrabnego roweru. Powietrzna regulacja naprężenia wstępnego oraz łatwa regulacja tłumienia powrotu umożliwiają dokładne wyregulowanie tłumika pod siebie. Widelec został wyposażony w stalową sprężynę oraz tłumik DBC, czyli połączenie kąpieli olejowej z zamkniętym kartridżem bazującym na niskim ciśnieniu oleju. Wszystko to gwarantuje płynną pracę, a dzięki zastosowaniu szerokich goleni 35mm oraz aluminiowej rury sterowej w standardzie tapered 1 1/8-1.5", otrzymujemy bardzo dużą sztywność.

 

 

Wytrzymały i lekki kokpit, to jeden z kluczowych aspektów w rowerach enduro/all mountain. W tym rowerze została zamontowana kierownica Spank Spike 800 (przycięta na 760mm) o wadze ~300g oraz mostek Hope AM/FR 50mm, wycinany CNC w Wielkiej Brytanii i ważący zaledwie 135g!

 

 

 

Gripy Octane One Bolt-On zapewniają pewny uchwyt i duży komfort podczas jazdy. Oldschoolowy kapsel NS Bikes, umożliwił puszczenie przedniego hamulca wewnątrz rury sterowej, dzięki czemu nic nie stoi na przeszkodzie takim trickom jak barspin czy nawet tailwhip.

 

 

 

Podczas wysokich i dalekich lotów niezbędna jest integralność ridera z rowerem, aby w 100% kontrolować sytuację w locie. Co więc trzeba zrobić w celu zachowania dużej przyczepności buta? Wystarczy zamontować pedały z dużą platformą i odpowiednią długością i profilem pinów. Pedały Hope F20 spełniają te warunki, a dzięki dokładnej obróbce CNC i niskim profilu 14mm ważą jedynie 390g.

 

 

 

Ultra lekkie i wytrzymałe obręcze Enigma Lite 27.5" (~600g) oraz piasty Hope Pro 2 Evo sprawiają, że rower rozpędza się naprawdę szybko. Dzięki pływającym tarczom Hope i hamulcom Shimano SLX jesteśmy natomiast w stanie szybko wyhamować przed czyhającym niebezpieczeństwem.

 

 

 

Długie dystanse, strome podjazdy oraz pagórkowate tereny wymagają wysokiego komfortu i szybkiego czasu reakcji. Siodełko Octane One Rocket DH na tytanowych prętach gwarantuje wygodną pozycję, a zastosowana sztyca Kind Shock Dropzone umożliwa łatwą regulację wysokości. Zastosowany model z wajchą niweluje zbędną linkę zostawiając pełną kontrolę, co jest bardzo ważne w rowerach o charakterze enduro/freeride.

 

 

 

Specyfikacja:

 

Zdjęcia: Piotr Jurczak

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel