Snabb Plus – Duże koła dla dużych chłopców

2016-12-16
Przedstawiamy najmłodszego i jednocześnie największego członka rodziny Snabb – Snabba Plus, najbardziej wszechstronną maszynę w naszej ofercie. Myślicie, że koła 29” są dobre tylko do XC? Nieprawda! Jak przystało na prawdziwego Snabba, można lecieć pełnym piecem w dół, skakać duże hopy i wchodzić w zakręty na pełnej prędkości. A najlepsze jest to, że po całej zabawie w dół, bez problemu dostaniesz się z powrotem na szczyt! Trudno wskazać trudności, z którymi Snabb Plus mógłby sobie nie poradzić.

 

Koncepcja roweru jest prosta: zrobić maszynę na dużych kołach, która jest niesamowicie szybka i zarazem dająca olbrzymią frajdę z jazdy. Chcieliśmy stworzyć rower, który zniesie bardzo wiele i będzie miał nowoczesną i lubianą przez riderów geometrię: “luźne” kąty, długi przód i krótki ogon. Nasze doświadczenie z 29-erami z dużym skokiem, zlbiżonym do 160mm, nie było najlepsze, dlatego zdecydowaliśmy się na zestaw 130 mm z tyłu i mocny widelec o skoku 140mm. Tak kombinacja w połączeniu z dużym kołem sprawdz się wprost idealnie!

 



Rowery są zbudowane na kołach 29”, ale jeśli chcielibyście poeksperymentować z oponami w rozmiarze “plus”, nie ma najmniejszego problemu – zmieścicie tam “kapcia” w rozmiarze do 3.0”. Ludzie, wybierający NS Bikes to zazwyczaj twarde, bezkompromisowe sztuki, nie oszczędzające sprzętu na trasach. Dlatego konstruując Snabb'a Plus nie mogliśmy nie wziąć tego pod uwagę i zbudowalismy go zgodnie z “downhillowymi standardami”. Zawieszenie “buja się” na wysokiej jakości łożyskach MAX, które pozwalają na długą i bezobsługową jazdę. Podobnie jak wszyscy inni przedstawiciele rodziny Snabb 2017, układ zawieszenia Plusa opiera się o bardzo sztywny, jednoczęściowy rocker oraz damper metryczny nowej generacji od SRAM'a z mocowaniem Trunnion. Ten zabieg nie tylko wpłynął na usztywnienie i tak sztywnego już tylnego trójkąta, ale zmienił też charakterystykę pracy zawieszenia na bardziej liniową i płynną.

 



Snabb Plus uzbrojony jest w napęd 1x11 od srama (GX w przypadku Plusa 1 i NX w Plusie 2) i hamulce tego samego producenta (odpowiednio Guide R i Level w dwóch wersjach roweru). Rower toczy się na kołach 29” opartych na piastach NS Rotary w rozmiarze boost oraz obręczach kompatybilnych z oponami typu “plus”. Za przyczepność odpowiadają opony niemieckiego producenta Schwalbe: Plus 1 wyposażony jest w bardziej agresywne Fat Alberty, natomiast Plus 2 w bardziej wszechstronne Nobby Nic. Co bardzo istotne, oba rowery posiadają sztyce typu “dropper post” (Rock Shox Reverb w “jedynce” i Kind Shock E-TENi w “dwójce”). Waga kompletnych rowerów w rozmiarze M wynosi: 13.9kg (Plus 1) oraz 14.1kg (Plus 2). Cena detaliczna w Polsce: 13 999zł (Plus1) oraz 9 999zł (Plus2).



Snabb Plus 1 - Link do strony produktu

  • Rama: NS Snabb Plus o skoku 130mm, customowo formowane i cieniowane rurki z AL6061-T6+AL6066-T6, system prowadzenia przewodów, łożyska MAX Shock: Rock Shox Deluxe Debonair RT3, 185x50mm
  • Damper:  Rock Shox Metric Deluxe Debonair RT3 with lockout, 185x50mm
  • Amortyzator: Rock Shox Pike RC 27,5" 140mm, oś 15mm, aluminiowa rura sterowa tapered
  • Stery: GW integrated tapered IS42/52, łożyska maszynowe
  • Mostek: NS Quantum Lite 31.8, 45mm
  • Kierownica: NS Evidence Lite 762mm
  • Gripy: Octane One bolt-on
  • Hamulce: SRAM Guide R, 180mm
  • Manetka: SRAM GX 11s
  • Przerzutka: SRAM GX Type 2.1 długi wózek, 11s
  • Suport: Truvativ GXP 73mm
  • Korba: SRAM GX 1200 170 mm Boost Direct Mount X-SYNC™ 30t
  • Łańcuch: KMC, 11s
  • Kaseta: SRAM XG-1150, 11s 10-42t
  • Obręcze: Nowe NS Enigma Roll 29”, 32h (kompatybilne z 27.5”+) tubeless ready
  • Piasty: NS Rotary 15 Boost disc (łożyska maszynowe), NS Rotary Cassette 148x12 Boost(łożyska maszynowe)
  • Szprychy: 14G-2.0mm, nyple 14mm
  • Opony: Schwalbe Fat Albert, 29 x 2.35 foldable bead, SnakeSkin, TL-Easy
  • Sztyca: Rock Shox Reverb Stealth 150mm ( 170mm dla rozmiaru L), internal, 31.6mm
  • Siodełko: Octane One Rocket hollow cromoly rails
  • Pedały: -
  • Waga: ~13.9 kg (bez pedałów)



Snabb Plus 2 - Link do strony produktu

  • Rama: NS Snabb Plus o skoku 130mm, customowo formowane i cieniowane rurki z AL6061-T6+AL6066-T6, system prowadzenia przewodów, łożyska MAX Shock: Rock Shox Deluxe Debonair RT3, 185x50mm
  • Damper:  Rock Shox Metric Deluxe Debonair RL with lockout, 185x50mm
  • Amortyzator: Manitou Machete 27.5”+/29” 140mm, oś 15mm, aluminiowa rura sterowa tapered
  • Stery: GW integrated tapered IS42/52, łożyska maszynowe
  • Mostek: NS Quantum Lite 31.8, 45mm
  • Kierownica: NS Terra 762mm
  • Gripy: Octane One bolt-on
  • Hamulce: SRAM Level, 180mm
  • Manetka: SRAM NX  11s
  • Przerzutka: SRAM NX Type 2.1 X-HORIZON
  • Suport: Truvativ GXP 73mm
  • Korba: SRAM NX 24mm 170 BLK X-SYNC 32
  • Łańcuch: KMC, 11spd
  • Kaseta: SRAM  PG-1130, 11s, 11-42T
  • Obręcze:  Shining DB-T29 29” tubeless ready
  • Piasty: NS Rotary 15 disc (łożyska maszynowe), NS Rotary Cassette 148 (łożyska maszynowe)
  • Szprychy: 14G-2.0mm z nyplami 14mm
  • Opony: Schwalbe Nobby Nic 29 x 2.25 foldable bead B/B-SK HS463 PSC OEM SnakeSkin, TL-Easy, Folding
  • Sztyca: e-Ten internal 125mm, 31.6mm
  • Siodełko: SDG Circuit MTN cromoly rails
  • Pedały: -
  • Waga: ~14.1 kg (bez pedałów)

 



Geometria:

 

Rozmiar S M L
Koła 29" 29" 29"
Amortyzator 140mm 140mm 140mm
Reach 420mm / 16.5" 445mm / 17.5" 463mm / 18.2"
FC 725mm / 28.5" 254mm / 29.7" 776mm / 30.6"
Standover 804mm / 31.7" 810mm / 31.9" 820mm / 32.3"
Stack 620mm / 24.4" 630mm / 24.8" 639mm / 25.2"
Effective TT 592mm / 23.3" 621mm / 24.4" 643mm / 25.3"
Actual TT 561mm / 22.1" 587mm / 23.1" 602mm / 23.7"
Seat tube 394mm / 15.5" 432mm / 17" 483mm / 19"
Chain Stays 433mm / 17" 433mm / 17" 433mm / 17"
BB rise -35mm / -1.4" -35mm / -1.4" -35mm / -1.4"
Headtube angle 67 67 67
ST angle effective 74.5 74.4 74.3
Wheelbase 1157mm / 45.5" 1186mm / 46.7" 1207mm / 47.5"


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel