Ze względu na ciężkie warunki pracy, wszystkie pedały co jakiś czas wymagają kompleksowego serwsisu, również pedały Crank Brothers. Regularne czyszczenie oraz smarowanie na pewno zapobiegnie częstym naprawą, ale nawet w najbardziej zadbanych egzemplarzach łożyska, ślizgi oraz uszczelki ulegają naturalnemu zużyciu. Na szczęście wymiana tych elementów w pedałach Crank Brothers jest bardzo prosta i możemy ją wykonać samodzielnie w domu. Na przykładzie modelu Egg Beater 3 przedstawimy jak przy użyciu zestawu naprawczego, zregenerować swoje ulubione pedały.
1. Do podstawowej regeneracji pedałów będziemy potrzebować następujących elementów z zestawu naprawczego:
2x uszczelki
2x łożyska #686 [6x13x5]
2x łożyska wałeczkowe, bądź ślizgi (można stosować zamiennie)
2x End capy
2. Za pomocą płaskiego śrubkorętu odkręcamy end cap przeciwnie do ruchu wskazówek zegara w obu pedałach.
3. Trzymając oś kluczem imbusowym 8mm (w starszych modelach 6mm), odkręcamy nakrętkę za pomoca nasadowego klucza 8mm przeciwnie do ruchu wskazówek zegara w obu pedałach.
4. Po wyciągnięciu osi wyjmujemy łożysko. Jeżeli łożysko nie chce samo wypaść, stukamy pedałem o blat lub wypychamy je śrubokrętem.
5. Za pomocą metalowego wybijaka, który znajduje się w zestawie naprawczym, wybijamy łożysko wałeczkowe. W przypadku gdy pedały posiadają ślizg, możemy go wyciągnąć za pomocą płaskiego śrubokrętu.
6. Za pomocą ściereczki dokładnie czyścimy pedał w środku oraz oś. Możemy pomóc sobie używając różnego rodzaju preparatów czyszcząco-penetrujących, należy jednak pamiętać, że preparaty te nie służą do docelwego smarowania pedałów, tylko do czyszczenia i należy je następnie wytrzeć.
7. Przyszła pora na montaż nowych elementów. Zaczynamy od nasmarowania ścianek pedału w środku od strony osi i wbiciu łożyska wałeczkowego lub ślizgu
8. Z drugiej strony wkładamy łożysko #686, powinno wejść bez problemu, a następne aplikujemy do środka pedału sporą ilość smaru.
9. Od strony łożyska wałeczkowego wkładamy uszczelkę oraz oś.
10. Za pomocą klucza imbusowego 8 lub 6mm i klucza nasadowego 8mm skręcamy oś z nakrętką, aż poczujemy opór, zgodnie z ruchem wskazówek zegara.
11. Płaskim śrubokrętem, zgodnie z ruchem wskazówek zegara, wkręcamy end cap, dopier od tego momenu pedał nie bedzie miał luzów.
12. Tak przygotowane oba pedały są gotowe na nowy sezon. Należy pamiętać, że w celu uniknięcia częstej wymiany podzespołów, pedały należy co jakiś czas przeczyścić od środka i nasmarować na nowo. W razie jakichkolwiek wątpliwości, pytania kierujcie na serwis@7anna.com.pl